Zgłoszenie szkody ubezpieczycielowi
Jeśli mamy wykupione ubezpieczenie i zdarzy się wypadek, pierwszym podejmowanym przez nas krokiem powinno być zgłoszenie szkody ubezpieczycielowi - im wcześniej zgłosimy problem, tym szybciej otrzymamy odszkodowanie. Istnieją dwa sposoby na złożenie takiego zawiadomienia: samodzielnie lub z pomocą pośrednika.
Zgłaszanie szkody przy pomocy pośrednika
Zgłaszanie szkody nie jest prostym procesem. Należy dopełnić wielu formalności i jeżeli nigdy tego nie robiliśmy, może to powodować dużo niepotrzebnego stresu, dlatego warto skontaktować się z pośrednikiem.
Nasza firma oferuje usługi pośrednictwa w zgłaszaniu szkód ubezpieczycielowi. Udzielamy wsparcie i zgłaszamy roszczenie do ubezpieczyciela w imieniu naszego klienta.
Dokumentacja niezbędna do zgłoszenia szkody
Nie istnieje jeden sposób dokumentacji poniesionych strat we wszystkich rodzajach ubezpieczeń. Każdy ubezpieczyciel określa swoje zasady zgłaszania szkód, wypisane w ogólnych warunkach ubezpieczenia.
Jest natomiast kilka uniwersalnych reguł, o których warto pamiętać:
- należy zbierać rachunki. Odszkodowania bardzo często są wypłacane na podstawie kosztorysu. Osoba ubezpieczona może pokazać rachunki dokumentujące poniesione koszty, jeżeli nie zgadza się z wyceną ubezpieczyciela;
- fotografowanie szkody, zanim zaczniemy usuwać jej konsekwencje. Ubezpieczyciel może wystąpić do ubezpieczonej osoby o przedstawienie dokumentacji, która uzasadnia powstanie szkody i jej wysokość;
- czasami konieczne jest poinformowanie odpowiednich służb i uzyskanie od nich pisemnego zaświadczenia.